تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت شهری برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح در برنامه بر خط رادیویی با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: به دلایل مختلف وضعیت حمل‌ونقل در اصفهان مطلوب نیست. ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید سریع، امن و با کیفیت خدمات‌رسانی کند و اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم از خدمات کنونی رضایت لازم را نداریم.

وی افزود: از جمله دلایلی که سبب شده است کیفیت خدمات حوزه حمل‌ونقل عمومی در سطح مطلوب نباشد، تعداد کم اتوبوس‌های موجود در خطوط است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حداقل ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس باید به صورت روزانه در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر فعال باشد، اما در حال حاضر حدود ۷۰۰ دستگاه در حال خدمت‌رسانی هستند که فرسودگی و خرابی اتوبوس‌ها علت این مسئله است.

وی با اشاره به قیمت بالای اتوبوس، اضافه کرد: شهرداری‌ها توان خرید اتوبوس را ندارند، بنابراین اگر دولت به کمک شهرداری‌ها نیاید در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

فلاح ادامه داد: عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بالغ بر ۱۰ سال است، در این میان توانایی مالی کاملی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وجود ندارد، البته شهرداری اصفهان در تلاش است تا کیفیت ناوگان بهبود یابد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت شهری برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص رفع مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی، گفت: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان قول داد با تأمین این مبلغ تا نیمه دوم سال بخشی از اتوبوس‌های فرسوده نوسازی و وارد ناوگان شود.

وی خاطرنشان کرد: شلوغی اتوبوس‌ها و افزایش سرفاصله‌ها سبب شده است که شهروندان از خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی راضی نباشند، اما تلاش مدیریت شهری این است که با چاره‌اندیشی در این زمینه شرایط را برای خدمت مطلوب به شهروندان فراهم کنیم.

ضرورت بهره‌برداری از خطوط دو و سه متروی اصفهان

فلاح با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل پاک، توسعه خطوط مترو است، تصریح کرد: مترو می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را در شهر اصفهان کاهش دهد. در همه ادوار مدیریت شهری نسبت به این امر توجه شده است و در این دوره از شورای اسلامی شهر نیز به توسعه و تجهیز مترو اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه درصدد برطرف کردن نواقص خط یک و تکمیل خط دو مترو هستیم، گفت: عملیات این خط شروع شده و نزدیک به ۱۳ ایستگاه در حال فعالیت هستند، قرار است یکی از شرکت‌های معتبر خصوصی حوزه حمل‌ونقل برای تکمیل این خط مشارکت کند که در این صورت تا چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از خط دو مترو خواهیم بود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر توسط قطار شهری اصفهان، ۳۰۰ هزار نفر توسط اتوبوسرانی و ۲۵۰ هزار نفر توسط تاکسیرانی در شهر تردد می‌کند.

وی ادامه داد: به علت اینکه در شهر اصفهان خط دو و سه متروی فعال نیست، نواقصی را در حوزه حمل‌ونقل شاهد هستیم که می‌طلبد هرچه سریع‌تر این دو خط به بهره‌برداری برسد؛ تکمیل خطوط مترو در اصفهان می‌تواند سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شود.

فلاح با بیان اینکه کمبود منابع مالی و تاریخی بودن اصفهان از عوامل تأخیر در روند احداث خطوط مترو در این شهر است، گفت: در این زمینه علاوه بر اعتبارسنجی باید هماهنگی‌های لازم با متولیان میراث فرهنگی نیز داشته باشیم، امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه تصویب شد تا شهرداری در این راستا برای تأمین اوراق مشارکت قدم بردارد و به سمت تکمیل خطوط دیگر مترو برویم.

توجه به حمل‌ونقل آسان و امن در شهر

وی اظهار کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها در خطوط مختلف هستیم، همچنین در سال جاری حدود ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری خواهد شد و علاوه‌بر این نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم که با تحقق این دو موضوع در تمام خطوط سرفاصله‌ها کاهش یابد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای اسلامی شهر موضوعی مبنی بر قرار دادن مینی‌بوس و میدل‌باس در خیابان‌هایی که تقاضای تردد در آن‌ها کمتر است مطرح شده است؛ امیدواریم در خیابان‌های کمکی و در بعضی شهرک‌ها این اقدام انجام شود تا در کنار خطوط اتوبوسرانی گامی در جهت حمل‌ونقل آسان و امن شهروندان برداریم.

وی ادامه داد: به شهروندان تعهد دادیم که با جدیت در راستای توسعه خطوط مترو، نوسازی اتوبوسرانی و کیفی‌سازی تاکسیرانی در شهر قدم برداریم، همچنین باید توجه ویژه‌ای به کارکنان این ناوگان و رانندگان داشته باشیم، زیرا اگر آن‌ها به درآمد مکفی و رفاه برسند، با انگیزه بیشتری به شهروندان خدمت می‌کنند.

فلاح با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش بر این بود که رفاهیات کارکنان در حوزه حمل‌ونقل مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش مطلوب کرایه‌ها، نوسازی و کیفی‌سازی دستگاه‌ها می‌تواند بخشی از دغدغه‌های رانندگان را رفع کند.

وی افزود: در دوره‌های قبل مدیریت شهری، خطوط اتوبوسرانی تندرو راه‌اندازی شد و شهروندان از این خطوط رضایت دارند، در مسیرها و معابر شلوغ و پرترافیک تنها وسیله‌ای که می‌تواند شهروندان را به مقصد برساند، همین اتوبوس‌های تندرو است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: البته نواقصی وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم، به عنوان نمونه مسیرهای دوچرخه به صورت عجولانه و غیراستاندارد در دوره قبل ایجاد شد و مشکلاتی را ایجاد کرد؛ به دنبال این هستیم که با استانداردسازی این مسیرها بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: امیدوارم در سال جاری وضعیت حقوق رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی بهبود یابد، علاوه بر این خدمت‌رسانی خوبی نیز به شهروندان داشته باشیم، در این راستا از شهروندان تقاضا داریم که پیشنهادات خود را در راستای بهبود حمل‌ونقل عمومی به مدیریت شهری ارائه دهند.



کد محتوا 47769

برچسب ها